Munaqasyah Ucaptama KP : Suntik semangat Pemuda




Bukit Gantang, 19/07/09: Lujnah Penerangan dan Dakwah DPPN Perak telah menganjurkan program Munaqsyah Ucaptama Ketua Pemuda PAS Pusat yang bertemakan “MEMPERSADA PERJUANGAN”.Program ini mendapat sambutan menggalakkan di kalangan peserta yang terdiri dari wakil DPPK seluruh negeri.

Majlis ini berlangsung di Markaz Tarbiyyah PAS Kawasan Bukit Gantang dimulakan dengan nyanyian lagu tema PAS dan disusuli ucapan Ketua Pemuda PAS Perak Ust. Zawawi Hasan.

hari Sabtu oleh pimpinan DPP Perak. Rentetan dari PC tersebut Saudara Salman Saleh NKP Perak dan Dr Raja Ahmad Al-Hiss Su DPP Perak menyampaikan taklimat yang penuh bersemangat untuk mengMajlis seterusnya dimeriahkan lagi dengan tayangan video sidang media pelancaran Pemuda Baju Hitam setiapgerakkan pemuda supaya hadir beramai-ramai ke Masjid Tinggi Bagan Serai bagi menuntut pembubaran DUN Perak seberapa segera.

Majlis kemudian membentangkan hala tuju DPP Perak yang disampaikan oleh TKP Perak Ust Nuri. Munaqasyah ucaptama Ketua Pemuda Pusat merupakan acara kemuncak di majlis tersebut yang disampaikan oleh Saudara Sabki Yusuf selaku Naib Ketua Pemuda PAS Pusat. Beliau turut melancarkan tabung kebajikan “PEMUDA DEKAT DI HATI “ dengan gimik pemotongan riben.

Respon yang diberikan oleh peserta amat memuaskan terutamanya menerusi sesi dialog di antara peserta dan pimpinan Dewan Pemuda.
Majlis di akhiri dengan taklimat Himpunan Mansuh ISA oleh Ust. Akmal Kamarudin selaku Ketua Penerangan DPP Perak

0 ulasan: